Thursday, January 5, 2012

daun yang jatuh tak pernah membenci angin


Tere-Liye's book, again! :D

the story is about a Tania, who turn from a beggar little girl to a successful woman in the future. and all of her changes is due to her 'Angel'.

by this book, you will be invited to know how it feel to love someone deeply, started from even you don't know what love means is.

a love that you cannot reach.
a love that you only can keep it deep, down in your heart.
a love that hurt, that can influence your life.

you know, when you really love someone, just tell him/her how you feel. a hurt by being rejected is better than a hurt because you are not telling the truth, that you love him/her.


i quote this synopsis from the book:

"Dia bagai malaikat bagi keluarga kami. Merengkuh aku, adikku, dan Ibu dari kehidupan jalanan yang miskin dan nestapa. Memberikan makan, tempat berteduh, sekolah, dan janji masa depan yang lebih baik.

Dia sungguh bagai malaikat bagi keluarga kami. Memberikan kasih sayang, perhatian, dan teladan tanpa mengharap budi sekali pun. Dan lihatlah, aku membalas itu semua dengan membiarkan mekar perasaan ini.

Ibu benar, tak layak aku mencintai malaikat keluarga kami. Tak pantas. Maafkan aku, Ibu. Perasaan kagum, terpesona, atau entahlah itu muncul tak tertahankan bahkan sejak rambutku masih dikepang dua.

Sekarang, ketika aku tahu dia boleh jadi tidak pernah menganggapku lebih dari seorang adik yang tidak tahu diri, biarlah... Biarlah aku luruh ke bumi seperti sehelai daun... daun yang tidak pernah membenci angin meski harus terenggutkan dari tangkai pohonnya."

No comments:

Post a Comment